۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۹۷۶۷۷
آیت الله شب زنده دار:

بیانیه راهبردی رهبری باید در حوزه مباحثه شود | مرعوب عربده کشی دشمنان نشویم

بیانیه راهبردی رهبری باید در حوزه مباحثه شود | مرعوب عربده کشی دشمنان نشویم
عضو فقهای شورای نگهبان بیانیه رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب را پرمغز، عالمانه و دلسوزانه دانست و گفت: بیانیه راهبردی رهبری باید در حوزه مباحثه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بیانیه راهبردی اخیر رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی را پرمغز، عالمانه و دلسوزانه دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای 40 سالگی دوم انقلاب این بیانیه مهم را بیان فرمودند که باید مورد توجه همگان باشد.

وی افزود: در جلسه ای که خدمت رهبری معظم بودیم ایشان فرمودند برای این بیانیه بسیار زحمت کشیدم و بنای بر این ندارم اگر مطلبی می گویم از دیگران بخواهم که درباره آن مطالعه و کار کنند اما درباره این بیانیه این کار را انجام دهید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که طلاب، فضلا و اساتید باید بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار داشت: بنده روز گذشته در جمع طلاب و فضلای مشهد عرض کردم که مانند رسائل، مکاسب و کتاب های درسی که مباحثه می شوند تا به عمق مطلب پی برده شود، این بیانیه باید به مباحثه گذاشته شود و هرکس در راه نشر، تبیین و پیاده سازی آن ایفای نقش کند.

وی در ادامه با اشاره به طرح مسأله پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ابعاد کار بسیار گسترده است و در ابتدا 18 نفر برای صحبت در این زمینه وقت گرفتند که در جلسه گذشته تنها 5 نفر توانستند صحبت کنند و در جلسه امروز تعدادی دیگر از اعضای نقطه نظرات خود را بیان کردند و به بررسی ابعاد موضوع پرداختند.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که همه مسؤولان باید دلسوزانه مطالب خود را در راستای مصلحت نظام و انقلاب بیان کنند، ابراز داشت: رهبری دعا فرمودند که خداوند ذهن ها را به آنچه حق در مقام است هدایت فرماید.

وی عنوان کرد: قانون اساسی کشور شاکله ای را برای امور و سامان گرفتن نظام ترسیم کرده است، سامانه قانون اساسی این است که موضوعات در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد و سپس به شورای نگهبان می رود و این شورا موضوعات را با شرع مقدس و قانون اساسی مورد سنجش قرار می دهد.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به شورای نگهبان فرمودند که وظیفه خود را انجام دهند یعنی اگر خلاف شرع و قانون اساسی تشخیص می دهند باید آن را اعلام کنند، اگر در جایی نیاز بود مجمع تشخیص برای مصلحت کشور ورود پیدا می کند، همه باید تسلیم قانون باشند.

وی اضافه کرد: اگر قانون و شاکله نظام را رعایت نکنیم سنگ روی سنگ بند نمی شود، برخی موارد وجود دارد که در جلسات مهمی مطرح می شود که طرح آن به صورت عمومی به صلاح نیست، روشنگری خوب است اما نباید کسی را متهم کرد که خلاف شرع انجام می دهد یا دلسوز نیست چرا که فهم ها مختلف است؛ استدلال ها و برهان ها باید بیان شود و امیدواریم که خداوند متعال ذهن ها به آنچه که به مصلحت نظام جمهوری اسلامی است هدایت کنند.

آیت الله شب زنده دار با تأکید بر این که نباید مرعوب سروصداها عربده کشی های دشمنان شویم، گفت: گاهی دشمنان ظاهری سازی های می کنند که اگر فلان کار صورت نگیرد مشکلاتی برای کشور پدید می آید که نباید فریب دشمن را خورد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با قدردانی از بصیرت و وفاداری مردم ولایتمدار ایران برای حماسه آفرینی در 22 بهمن گفت: مردم با حضور خود در صحنه بار دیگر با اسلام و ارزش های اسلامی و انقلابی بیعت کردند.

وی افزود: مردم با وجود گلایه های به حقی که داشته و دارند اما وقتی پای اسلام و ارزش ها در میان است وفادارانه و آگاهانه در صحنه حضور پیدا می کنند که مایه حیرت جهانیان می شود، همین وفاداری مردم سبب امید به آینده روشن خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند متعال این عنایت را به رهبری معظم فرمودند که بسیار امیدوار هستند، اظهار داشت: گاهی دوستان در جلساتی اظهار نگرانی می کنند اما رهبر انقلاب به ضرس قاطع می فرمایند که هیچ نگرانی ندارند، ایشان واقعا به نصرت الهی عقیده جدی دارند.

وی ادامه داد: الحمدلله نشانه های امید وجود دارد و سبب می شود که حالت یأس و ناامیدی برخود راه ندهیم و هرچه مشکلات افزوده می شود ان شاءالله به فرج ها نزدیک خواهیم شد؛ وفاداری مردم مسؤولیت ها را سنگین می کند که حال مردم آماده هستند حجت تمام است تا همه به دنبال ارزش های اسلام و انقلاب باشند، امیدواریم خداوند متعال به مردم عزیز سرفرازی، توفیق و پیشرفت و سعادتمندی دنیا و آخرت را عطا فرماید.

محمد قمین
ارسال نظرات